בעקבות הצלחת האופניים: עיריית תל אביב תשכיר רכבים

"תקציב של 21 מיליון שקל מיועד לרכישת 90 כלי רכב כאלה ולפיתוח מחשב והקמת תשתית פיזית"
ישראל פריי No Comments on בעקבות הצלחת האופניים: עיריית תל אביב תשכיר רכבים

מיזם חדשני של עיריית תל אביב: העירייה תשכיר רכבים לפי שעות • הפרויקט יהיה לפי מודל ה"תל אופן", ומטרתו לעודד הפחתת תחבורה פרטית ברחבי העיר

צילום: Esther Rubyan/Flash 90
"תקציב של 21 מיליון שקל מיועד לרכישת 90 כלי רכב כאלה ולפיתוח מחשב והקמת תשתית פיזית"
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

העיר תל אביב ממשיכה להוביל את החדשנות בכל הקשור לפתרונות תחבורה. אחרי שבילי האופניים שכבשו את העיר ומיזם ה"תל אופן" הפופולרי, בקרוב אמור להתחיל פרויקט השכרת רכבים לפי שעות של עיריית תל אביב.

על תכנון המיזם החדשני שוקדים בעירייה כשנתיים, והוא צפוי לצאת לפועל בחןדשים הקרובים. ע"פ התכנית, הדבר יאפשר לתושבים ולמבקרים בעיר לשכור מכוניות לפרקי זמן קצרים ועל בסיס מזדמן, בדומה למערך השכרת האופניים.

המודל של הפרויקט מכוון מטרה לעידוד נסיעות קצרות, ועל כן, מחיר הנסיעה לחצי שעת נסיעה יעמוד על כ -25 שקל, והמחיר לשעת שימוש יזנק לכ – 60 שקל.

"מדובר בהקמת מערך שיתוף שמטרתו להקטין את מספר כלי הרכב הפרטיים ולצמצם את הנסיעות הפרטיות ואת הצורך בחנייה", אומרת סגנית ראש העיר, מיטל להבי, האחראית על תחום התחבורה בעיר, "תקציב של 21 מיליון שקל מיועד לרכישת 90 כלי רכב כאלה ולפיתוח מחשב והקמת תשתית פיזית".

בפני המיזם עדיין עומדים מספר אתגרים משמעותיים, המצריכים התמודדות לא פשוטה עם הבירוקרטיה הישראלית. כך למשל שינוי חוקי עזר שיאפשרו את חניית הרכבים ללא תשלום בתחומי העיר וקבלת היתר לנסיעה בנתיבי תחבורה ציבורית. אלו נועדו להגברת התמריץ לשימוש ברכבי ההשכרה.



0 תגובות